29 Şubat 2008 Cuma

Martin Taylor: ''Korkunç Bir Kazaydı''



Martin Taylor, ''Olay''dan Sonra İlk Kez Konuştu !..

Futbol sahalarında görülebilecek en ciddi sakatlıklardan biriydi, Arsenal'in Hırvat golcüsü Eduardo'nun Birmingham City maçında yaşadıkları. Diğer kahraman da Martin Taylor'dı. Ev sahibi ekibin savunma oyuncusunun yapmış olduğu acımasız hareket, tüm futbolseverlerin öfkelenmesine neden olmuş; Arsenal menajeri Arsene Wenger, daha ileri giderek, Taylor'ın ömür boyu ceza alması gerektiğini söylemişti.

Olayın sıcaklığı geçtikçe taraflardan gelen açıklamalar ile ortam yumuşamaya başlıyordu. Kulübünün resmi sitesine konuşan Eduardo, Martin Taylor'a herhangi bir şekilde öfke duymadığını, futbolda bu tip sakatlıkların olabileceğini ve Taylor'ın ziyaretine gelmesi halinde
kendisini geri çevirmeyeceğini söylüyordu, olayın ardından ilk açıklamasında.

24 Şubat günü Martin Taylor, Eduardo'nun yapmış olduğu davete cevap verdi ve meslektaşının ziyaretine gitti. Bu buluşmanın ardından Eduardo, Taylor'ı affettiğini bir kez daha açıkladı: ''Ben, Martin'i affettim. Çok acı çektim; ama şu anda çok iyiyim. Ayağımın ilk andaki halini gördüğümde, sonumun geldiğini düşünmüştüm. Ama geri döneceğim''

Eduardo'dan gelen ılımlı mesajlar, karşılığını mutlaka bulmuştu; ama Taylor, sessizliğini bozmamaya devam ediyordu. Sonunda kararını değiştiren oyuncu, İngiliz gazetesi The Independent'a çeşitli açıklamalarda bulundu.

Özellikle Arsenal menajeri Arsene Wenger'in maç sonrasındaki, ''İnsanlar, O'nun olayda göründüğü gibi bir insan olmadığını söyleyecekler; ama hayatında sadece bir kez cinayet işleyen kişi de katil olur'' şeklindeki sert açıklaması Martin Taylor ve ailesi için zor günlerin başlangıcını oluşturacaktı.

Taylor'ın tek istediği, Eduardo'ya yaptığı hareketin kesinlikle kasıtlı olmadığının anlaşılmasıydı. Söz sırası, Martin Taylor'da:



''Eduardo'nun Başına Gittiğimde 'Bu Sahayı Terk Etmeliyim' Diye Düşündüm''

''Tüm hatırladığım, Eduardo'nun orta sahadan topla ilerliyor olduğuydu. Topu kazanmam için yeterli zamanı bırakmış olduğunu hissettim ve topu kazanabileceğimi düşündüm. Asla onun canını acıtmak gibi bir amacım yoktu. Benim anlayışımda başka bir insanı kasten yaralamanın kesinlikle yeri bulunmamaktadır. Olayla ilgili tek gerçek, ortada kazanılabilecek bir top vardı; ama -diğer insanların da söylediği gibi- Eduardo, benim için oldukça hızlıydı.''

''Kendimi durduramadım; fakat böyle olacağını da düşünmedim. Tüm amacım, işim gereği, topu kazanmak ve kendi sahamdan uzak tutmaktı. Çok ilginç, böylesine büyük bir hasarın olabileceği kadar kontakt kurduğumuzu hatırlayamıyorum. Sadece, etrafımdaki Arsenalli oyuncuların yüzlerindeki şok ifadesini anımsayabiliyorum. Geri baktığımda ise bacağının korkunç halini gördüm. Sonrası, benim için de büyük bir boşluk.''

''Hakem, bana kırmızı kart gösterdi. Eduardo'nun başına gittiğimde ise 'Bu sahayı terketmeliyim' diye düşündüm. Soyunma odasına gittim ve 10 dakika kadar bekledim. Tek bilmek istediğim, Eduardo'nun nasıl olduğuydu.''

Hırvatistan Milli Takımı Teknik Direktörü Slaven Bilic'in, ''Eduardo, yalnızca iyi bir futbolcu değil, aynı zamanda çok iyi bir insan'' açıklamasına Taylor, ''O, basın toplantısındaki sözleriyle teknik direktörünü haklı çıkardı. Bu, oldukça asil bir davranıştı. O gün orada olanlar, korkunç bir kazaydı; fakat şu anda herkesin ihtiyacı, Eduardo'nun daha iyi olmasına konsantre olmaktır.''

''Birçok oyuncu ve menajerden, psikolojik destekler aldım. Profesyonel bir futbolcu, özellikle bir defans oyuncusu ise, rakipleri ile boy ölçüşmek ve onlarla mücadele etmek zorundadır. Bunu yapabileceğimden emin olmaya ihtiyacım var. Takım arkadaşlarım, gerek soyunma odasında, gerek basın açıklamalarında bana ciddi olarak destek verdiler. Bundan sonra oynayacağım ilk maç, benim için oldukça zorlu olacak; ama biliyorum ki, korkunç bir kazaydı ve böyle bir olay asla tekrarlanmayacak.''

Bir futbolsever olarak Eduardo'nun o halini gördüğümde, Martin Taylor'a lanet okuyan milyonlardan biriydim. Arsene Wenger'in de yangına körükle gitmesinin ardından büyüyen olaylar, Taylor'ın futboldan men edilmesi teklifine kadar gitmişti. Gelinen son noktada tarafların anlaştığını görmek, her şeye rağmen, futbol adına sevindirici. Eduardo, olayı kendi açısından çözmüşse eğer, bize de Martin Taylor'ın dileklerine katılmak düşer.

Hiç yorum yok: