20 Eylül 2008 Cumartesi

Steven Gerrard: Yeni Kulübe ''1'' Kaldı



Aslında hiç de iyi başlayamamıştı Liverpool, 5 Aralık 1999 günü Anfield Road'da oynanan Sheffield Wednesday maçına.

Sheffield, sezon içerisinde oynadığı on altı lig maçında yalnızca altı puan toplamış ve deplasmanlardaki tek puanını da Bradford City'den John Dreyer'in kendi kalesine attığı golle kazanabilmişti. Evinden uzak kaldığı son yedi maçta galibiyet alamayan Sheffield, bu zaman zarfında kalesinde yirmi dokuz gol görürken rakip ağları yalnızca beş kez havalandırmış olarak geliyordu, Anfield'a.

Rakip yıpranmıştı ve oldukça zayıftı. Maçın doğal favorisi Liverpool'du. Sheffield'ın içerisinde 8-0'lık Newcastle United hezimetinin de bulunduğu deplasman karnesi felaketlerle doluydu; fakat Anfield'daki maça hızlı başlayan ve golü bulan da yine Sheffield Wednesday olacaktı. 19. dakikada Niclas Alexandersson ile öne geçen deplasman ekibi karşısında Liverpool'un toparlanması uzun sürmemeliydi. Sezon başında Willem II'den transfer edilen Finli savunma oyuncusu Sami Hyypia, attığı kafa golüyle hücumdaki yeteneklerinden de bir bölüm sergiliyor ve Sheffield'ın golünden iki dakika sonra maça eşitlik geliyordu. İlk yarının sonunda Danny Murphy ile gelen gol ise Liverpool'un soyunma odasına 2-1'lik üstünlükle gitmesini sağlayacaktı.

İkinci yarıda Liverpool'un daha rahat olması beklenebilirdi; ama Sheffield, Niclas Alexandersson ile zorluyordu, Sander Westerveld'in koruduğu Liverpool kalesini. Tek farklı üstünlük, can sıkıcıydı ev sahibi adına. Bu anlamda Liverpool'un kurtarıcı ise 19 yaşındaki genç bir yıldız olacaktı: Steven Gerrard. Gerrard, Liverpool kariyerindeki ilk golünü atmadan önce Sheffield Wednesday savunmasını üç oyuncuyu oyundan düşürecek ve daha sonra takımına 3-1'lik üstünlüğü getirecekti. 69. dakikadaki golün ardından rahatlayan Liverpool, bitime 10 dakika gelen David Thompson'ın golüyle sahadan 4-1 galip ayrılıyordu.

Steven Gerrard, 5 Aralık 1999 gününden bu yana Liverpool formasıyla 99 gol attı. Geçtiğimiz sezon Marsilya deplasmanında kazanılan 4-0'lık galibiyette gol perdesini açan Steven Gerrard, Liverpool Tarihi'nin Avrupa Kupaları'nda en fazla gol atan oyuncusu ünvanını bir başka Anfield kahramanı Michael Owen'dan almıştı. Liverpool ile Şampiyonlar Ligi ve UEFA Kupası'ndaki 23. golünü Velodrome'da atan Kaptan, hafta arası yine Velodrome'da oynanan Marsilya maçında da yalnızca 10 dakika içerisinde takımını 1-0 mağlubiyetten 2-1'lik galibiyete taşıyan golleri atmıştı.

Steven Gerrard, 15 Ekim 2003 günü Anfield Road'da oynanan Olimpija Ljubljana maçına ilk kez Liverpool Kaptanı olarak çıkıyordu:

''Menajerimiz, bana her zaman bir gün Liverpool Futbol Takımı'nın Kaptanı olacağımı söylerdi; ama dün sabah, odama gelip bana Liverpool'un yeni kaptanı olduğumu söylemesi, benim açımdan büyük bir şoktu. Şunu söylemem gerekir ki, oldukça heyecanlandım. Okul takımının kaptanıydım ve takımımı desteklemek için Anfield'a gelirdim. 90'lı yıllar boyunca gözlerim, sürekli John Barnes gibi kaptanlık pazubandı taşıyan insanlarda olurdu. Ve en büyük hayalim, aşık olduğum takımda kaptanlık yapmaktı.''

''Dünya çapında bir oyuncu olmak istiyorum ve Liverpool Kaptanı olmanın, bu hedefimi gerçekleştirebilmem adına bana büyük yardımı olacağını düşünüyorum. Liverpool Futbol Kulübü'nün Kaptanı olduğum için çok mutluyum ve taraftarları sahada temsil edecek olmaktan dolayı da oldukça heyecanlıyım. Umarım, dünya üzerindeki tüm taraftarlarımıza, bu forma altında kupalar kaldırarak teşekkür edebilirim.''

Steven Gerrard'ın Liverpool kariyerinde yaşadığı iniş çıkışlar da tam olarak 2005 yılında İstanbul'da kazanılan Şampiyonlar Ligi Şampiyonluğu'ndan öncesine denk geliyordu. Gerrard'a göre o dönem, kariyerindeki en kötü günlerdi: ''Çılgınlıkta son noktaydı. Evde şaşkınlıkla televizyon izliyordum. Shankly Gates önünde toplanan Liverpool taraftarlarının 17 numaralı eski bir Liverpool formasını yaktığını görmüştüm. Aklımdan başımdan gitmişti. Biraz saygı gösterin, böyle bir olayın beni ne kadar üzeceğini bilmiyor musunuz?''

''Babam bana yalvardı; ama ben tekrarladım: 'Baba, görmüyor musun? Formamı yakıyorlar ve Kulüp, bunu engellemiyor. Liverpool artık beni istemiyor.' Karmakarışık duygularla televizyona daha bir dikkatli baktım. Boğulacak gibiydim. Kafam patlıyordu ve Smarties'e benzeyen parasatemol kullanıyordum. Kariyerimdeki en dip noktaydı. Bir daha nasıl, Liverpool Kaptanlığı yapabilirdim ki?''

Steven Gerrard'ın, hiç kuşku yok ki, kafası karışmıştı. Roman Abramovich'in Chelsea için harcamaya hazır olduğu sıcak para, Liverpool taraftarları ile Steven Gerrard'ın arasını açmıştı. Peki, nereye kadar sürecekti?

''Kop'tan kopabilir miydim? Hayır. Uçurumun kenarından aşağıya atlayamazdım. Chelsea, bana harika seçenekler sunuyordu; ama kalbim buna izin vermeyecekti. Sonunda kafamdaki tüm düşünceleri toparladım. İçinde bulunduğumuz bu gece, 5 Temmuz 2005, menajerime (oyuncu ajanı) Rick Parry'yi aramasını ve Liverpool ile sözleşme imzalamak istediğimi anlatmasını söyledim. Kalbim, hız yapmayı kesti. Parasetamol'ü bir kenara attım. Ertesi sabah, haftalar sonra ilk kez yüzümde bir gülümsemeyle uyandım.''

30 Mayıs 1980 ile birlikte iki doğum tarihi vardı artık Steven Gerrard'ın Liverpool kentinde. 8 Temmuz 2005 günü atılan imza, kağıt üzerinde 2009'a kadar sürecek gibi dursa da, Gerrard'ın Liverpool aşkını düşününce o imza, sonsuzluğa atılmıştı, adeta.

Kırmızı formayla 445 maç ve 99 gol. 100. gol için ilk fırsat bugün geliyor. Rakip Stoke City. Steven Gerrard gol atmayı başarırsa Liverpool formasıyla 100. kez gol sevinci yaşayacak ve Liverpool Tarihi'nde 100 gol barajına ulaşan 16. oyuncu olacak:

1. Ian Rush, (1980-1987 ve 1988-1996), 346 gol
2. Roger Hunt (1958-1969), 286 gol
3. Gordon Hodgson (1925-1936), 241 gol
4. Billy Liddell, (1938-1961), 228 gol
5. Robbie Fowler, (1993-2001 ve 2006-2007), 183 gol
6. Kenny Dalglish, (1977-1990), 172 gol
7. Michael Owen, (1996-2004), 158 gol
8. Harry Chambers, (1915-1928 ), 151 gol
9. Sam Raybould, (1900-1907), 130 gol
10. Jack Parkinson, (1903-1914), 129 gol
11. Dick Forshaw, (1919-1927), 124 gol
12. Ian St John, (1961-1971), 118 gol
13. Jack Balmer, (1935-1952), 111 gol
14. John Barnes, (1987-1997), 108 gol
15. Kevin Keegan, (1971-1977), 100 gol

Kapanışı, Rafael Benitez ile yapalım: ''Herkes, Steven'ın ne kadar iyi bir oyuncu olduğunu biliyor. Oldukça kaliteli ve gelişmeye devam ediyor. O, belki de dünyadaki en iyi orta saha oyuncusu. Bir orta saha oyuncusu için 99 gol, inanılmaz bir başarı ve hala genç. Daha da fazla gol atacaktır.''

Liverpool v Stoke City
Spormax - Canlı Yayın
Anfield Road, 17:00

1 yorum:

sembolist dedi ki...

Sürekli Çalım atan'messi,c.ronaldo,ronaldinho' vari furbolculara hayralığın üst düzeyde olduğu bir süreçte,dünyanın en iyi futbolcusunun Gerard olduğunu söylemşimdir her ortamda.Bunda Gerardın mütevazi duruşunun da etksi yok değil..Mehmet Topalıngelişmi inşallah bu yönde olur.. Aurello yönünde olmaz..